Hva kan vi hjelpe deg med?

Reisegaranti

Ble du forsinket fordi vi ikke var i rute? Du kan ha krav på å få refundert utgifter til alternativ transport som for eksempel drosje, bil og annen kollektivtransport.

Ønsker du refusjon av feilkjøpt eller ikke brukt billett, skal du ikke søke reisegaranti, men refusjon. Dette finner du under Billetter og app.

I hvilke tilfeller gjelder ikke reisegarantien?

  • Reisegarantien gjelder ikke for fergene. Reisegarantien gjelder heller ikke for flybussen i Ålesund eller andre kommersielle busslinjer.

  • Reisegarantien gjelder ikke dersom det er 20 minutter eller mindre til neste avgang i henhold til rutetabellen.

  • Reisegarantien gjelder heller ikke hvis forsinkelsen eller innstillingen skyldes forhold utenfor kontrollen til FRAM eller operatøren. Dette inkluderer situasjoner som (for eksempel):

    • offentlige påbud og forbud

    • streik og lignende

    • naturkatastrofer

    • ekstraordinære værforhold

    • vegarbeid eller uforutsette problemer med kjøreveien

    • større arrangementer eller andre trafikale forhold som i stor grad rammer kollektivtrafikken

    • pandemi

Reisegarantien omfatter heller ikke tap som følge av forsinkelsen, som for eksempel mistet tannlegetime, jobbavtale, togavgang, fergeavgang eller flyavgang. Les mer om reisegranti